De Grote Surabaya Show

Zaterdag 25 mei 2013 om 14:30 uur: De Grote Surabaya Show tijdens de 55e Tong Tong Fair & Festival
Gefascineerd door de stad van hun familie, brengen Herman Keppy en Patrick Wouters verschillende aspecten van de stad Surabaya voor het voetlicht. Met aandacht voor de architectuur van de stad, Surabaya in tijden van oorlog en bersiap, literatuur, muziek en sport.
Aan de show verlenen medewerking: Frans Leidelmeijer, Ellen Simon, Peter van Dongen, Mar-Lin Schut, Jan A. Somers en Huib Akihary.
In aanloop naar De Grote Surabaya Show, posten Herman en ik teasers, anekdotes, foto’s en andere bijzonderheden. Blijf ons volgen op de Facebookpagina van De Grote Surabaya Show. Nog beter: kom zaterdagmiddag 25 mei naar de Tong Tong Fair.

Indischalbum op Facebook

www.indischalbum.nlNa tien jaar maakt Indischalbum.nl een doorstart op Facebook: https://www.facebook.com/Indischalbum.nl
De mooiste foto’s van de website, aangevuld met nieuwe bijzondere beelden krijgen een plek op Facebook. Indischalbum.nl wordt zo meer een community, met ruimte voor interactie.
Bedankt voor jullie support tussen 2002 – 2012 en voor ‘liken’ van mijn Facebookpagina.

Senang producties op Facebook

Facebook printscreen

Senang producties heeft ook een bedrijfspagina/communitypagina op Facebook: https://www.facebook.com/SenangProducties  Op deze pagina hou ik jullie op de hoogte van mijn meer zakelijke activiteiten en interesses, toegespitst op mijn vakgebied communicatie. Bedankt voor het  ‘liken’ van deze pagina.

Boekpromotie: de kracht van mond-tot-mondreclame

Een meisje van honderd - Marion BloemGeen enkele schrijver kan zonder. Maar hoe pakken uitgevers dat eigenlijk aan? Hoe ga je om met de gesel van de vermaledijde boekentopzoveel? Hoe zorg je dat je gelezen wordt? Diverse organisaties en adviseurs houden zich daarmee sinds jaar en dag bezig. Wat werkt wel en wat werkt juist niet? Ik geloof zelf in de kracht van mond-tot-mond-reclame. Het beste bewijs is “De schaduw van de wind” van Carlos Ruiz Zafon, dat dankzij de lezers ervan een wereldpubliek vond. Kan dat in Nederland ook? Wie het weet mag het zeggen. Inmiddels gaat als een lopend vuurtje, dat “Een meisje van honderd” van Marion Bloem een must read is.

Marion Bloem verweeft de geschiedenis van Nederlands-Indië met de levensgeschiedenis van Moemie. Het is een meeslepend verhaal, dat tot het beste van Bloem gerekend kan worden. Wie van lezen houdt en mooie verhalen, zal het boek maar moeilijk naast zich neerleggen. Ook na afloop ben je nog lang niet klaar met dit boek.

De Indische Trilogie

De Indische Trilogie: Sloom Bloed, Familiefeest en Circus Bronbeek. Theatervoorstellingen om geen genoeg van te krijgen. Na lange tijd weer opgevoerd in een marathonvoorstelling met Indisch eten van Warung Ventje. Zoiets smaakt naar meer. En dat kan. Er is nog een handvol kaarten beschikbaar voor de marathonvoorstelling van 20 november. Voor de losse, doordeweekse voorstellingen zijn ook nog kaarten.
De Indische Trilogie is een voorstelling die je raakt en stof tot nadenken geeft. Niet alleen interessant voor mensen met een Indische achtergrond of een verleden in de voormalige kolonie: een getraumatiseerd oorlogsverleden laat bijna altijd sporen na in gezinsverbanden. Deze voorstelling legt dat allemaal bloot. Chappeau voor Ghislaine Pierie, Ricci Scheldwacht, Carlo Scheldwacht, Patrick Neumann en Esther Scheldwacht (niet op de foto).
Meer informatie via de website van Theater aan het Spui.

Facebook 2010

Momenteel maak ik frequent gebruik van Facebook via iPhone of PC. Een digitale uitlaatklep waar het goed vertoeven is. Een prima stek om (al dan niet afgeschermd), foto’s, teksten enzovoort, online te delen. Dit is wat ik er al eerder over schreef:

“Sociale media (zoals Twitter, Yammer, Hyves, LinkedIn, Ambtenaar 2.0, fora en weblogs) zijn de laatste tijd steeds belangrijker geworden. Bij het updaten van mijn sluimerende facebookaccount, nodigde ik per ongeluk de halve wereld uit (van familie, vrienden, collega’s, kennisen tot aan de Belastingdienst en Nuon). Veel gestelde vraag aan mij: “Pat ik heb nog geen Facebook, is het wat voor mij?”. Aanvankelijk raadde ik iedereen aan het niet te doen. We zitten al te lang achter de pc, maar bij nader inzien biedt het toch wel voordelen. Ik zie het ook in mijn werkomgeving, waarin Yammer en Twitter als snelle communicatiemedia gebruikt worden in plaats van e-mailen of telefoneren. Het communityprincipe erachter spreekt me wel aan. Voor het werk biedt het talloze mogelijkheden om kennis en ervaring te delen. Privé: foto’s, muziek, boeken enzovoort. But don’t worry: Ik kom nog steeds op visite, verstuur kaarten met kerst, schrijf e-mails, pak de telefoon of loop bij collega’s langs. Ik ben voorstander van sociale media, maar gebruik het verstandig 😉 ”

At Facebook again since Augustus 2010

An apple a day…

Onlangs stapte ik in de wereld die iPhone heet.  Weinig was nodig om in de ban te raken van het mooiste speelgoed van de 21ste eeuw.  Op mijn werk zag ik sommige collega’s dagelijks in de weer met Blackberrys en andere toestellen die maar niet bieden wat de advertenties doen beloven. Praat dan even met Applefreaks en je bent zo omgepraat. Een sterke aanbieding van studentmobiel trok mij tenslotte over de streep. En zo bezit ik sinds kort ook de Nespresso onder de smartphones.
Apple heeft het goed voor elkaar wat naamsbekendheid betreft. Daarnaast zijn de vormgeving en technische mogelijkheden om bij te watertanden. Toch blijft waakzaamheid geboden: de Applekerk maakt ook niet altijd waar wat ze pretendeert. Zo zijn er legio verhalen over de vermaarde service van het bedrijf als er iets mankeert aan je apparaat. Hoofdredacteur Tjerk Lammers van het muziekblad Revolver (thans Lust for life),  constateerde eens dat er meer mensen bij de technische dienst stonden dan in het winkelgedeelte van het Apple Centre. Ik laat me echter nog even niet van de wijs brengen: voorlopig is het mooi speelgoed. Qua communicatie kan Apple nog wel wat leren. Het bedrijf reageerde slecht en traag op de problemen met de iPhone 4.

Een aardigheidje: Apple is sinds 1967 ook de bedrijfsnaam van The Beatles (family).  Steve Jobs’ Apple is zo goed als zeker op het Beatlesbedrijf geïnspireerd. Toch zagen de heren elkaar vaker bij de rechter dan op de thee. Tegenwoordig staan ze elkaar niet meer in de weg en werken ze zelfs samen. Lees hierover verder op Tweakers.

Onlangs stapte ik trouwens ook in de wereld van:

23 mei 2010