Koninginnenach 2005

Collega Aad haalde me over en zo sprong ik gisteren om 21.00 uur toch nog in de auto voor mijn eerste koninginnenach in 16 jaar. Blijven hangen bij Ozark Henry die ik leerde kennen van zijn puike CD Birthmarks. Daarna de jongens van Di-Rect. Het was duidelijk voor wie het publiek was gekomen. Sorry fans, maar Di-Rect is aan mij niet besteed.
De sfeer op het Spuiplein was goed, maar waar waren Kane en Anouk nou?

O ja, er is een nieuw poll: Wie is volgens u de beste Nederlandse band allertijden?

Een royaal gebaar


Een warm gevoel maakte zich meester van de mensen die naar het plein in Den Haag waren gekomen om de manifestatie georganiseerd door o.a. Marion Bloem kracht bij te zetten.
Wanhoop, boosheid, frustratie maar ook ‘ouderwetse’ gedrevenheid bleek de drijfveer te zijn van menig artiest om belangeloos mee te werken.
De zon brak door op het moment van de eerste getuigenissen van de mensen die al vele jaren wachten op uitsluitsel: mogen we blijven of moeten we gaan?

www.eenroyaalgebaar.nl

En de winnaar is …

Vanavond viel ik zelf in de prijzen bij KRO’s Theater van het sentiment op Radio 2.
De oogst: 2 kaartjes voor Paul Carrack (bekend van o.a. Mike & The Mechanics, Ace en Squeeze) én een dubbel CD met muziek uit de jaren 80. Leuk!!

Paul and Ringo
Paul Carrack op internet
Foto: Paul Garrack – all rights reserved
Neem ook eens een kijkje op de website van het Theater van het sentiment.

Woensdag 13 mei 1981

Op woensdag 13 mei 1981 bracht ik met een aantal klasgenoten van het Tinbergen College uit Den Haag een studiebezoek aan de Hannoversche Allgemeine Zeitung.
Er was nog geen CNN, internet was iets voor veiligheidsdiensten en de telex ratelde aan één stuk door.
De rondleiding op de nieuwsredactie werd rond 17:19 uur spannender: Reuter meldt dat er een aanslag is gepleegd op paus Johannes Paulus II. Redacteuren grijpen pen en telefoon.
Veel later wordt een eerste foto vanuit Rome overgeseind naar Duitsland. Ik meen dat we toen onder de indruk waren over de ‘snelheid’ waarmee nieuws vergaard werd. Tegenwoordig weten we al wat het nieuws van morgen is.

Java Gunung Blau


De meeste mensen schijnen vergeten te zijn dat ze jarenlang teveel voor hun boodschappen hebben betaald bij Albert Heijn.
Diezelfde Albert Heijn, de winnaar van de prijzenoorlog, wist mij afgelopen weekend te verleiden tot de aankoop van een doosje/zakje Perla Java Gunung Blau koffie-pads.
Nu is een Senseo-freak als ik makkelijk te paaien met zo’n fraai vormgegeven doosje.
Dat die ‘rijke en kruidige koffie van vulkanische bodem op Oost-Java’ werkelijk zo lekker was, had ik niet meteen verwacht.
Zal ik toch weer terug moeten …

Wat zegt schrijver/columnist Alfred Birney over Gunung Blau? (Lees zijn column Hunebedden op Scheveningen).