In plaats van kaarten …

Bedankt voor uw bezoek aan mijn weblog en websites www.indischalbum.nl & mijn webstek.

Ik wens u een gezond en gezellig 2006 toe!
Fijne kerstdagen en tot logs!
Patrick Wouters

Illustratie: Felix Timmermans, De Witte, 1920.
© Erven Felix Timmermans

Avond

“Laat buiten de stormwind nu maar razen in het donker
want binnen is het warm en licht en goed”


Soms heb je naast Hot Coldrex en Antigrippine even een andere opkikker nodig: Avond van Boudewijn de Groot is dit jaar op de hoogste plaats geëindigd van de Radio 2 Top 2000.
Eigenlijk heb ik aan lijstjes vreselijk het land …

Avond zit in mijn eigen top 3 van favoriete Boudewijn de Groot/Lennaert Nijgh liedjes. En nu dan op nummer 1 in de lijst der lijsten. Eindelijk van Queen verlost. Voorlopig geen ‘Bohemian Rapsody’, ‘Hotel California’ of ‘Child in time’ in de top vijf wat mij betreft.

En je kunt niets zeker weten, want alles gaat voorbij…

Twee vriendinnen

Op het verkeerde been gezet door de titel? Lees dan gauw verder …
Wieteke van Dort & Yvonne Keuls zijn te gast bij één van mijn favoriete restaurants in Den Haag: Sarinah.
Samen geven zij een uniek optreden van een uur, terwijl u geniet van een uitgebreid Indisch Buffet.
U krijgt hoogtepunten uit eerdere programma’s voorgeschoteld: Oma Oebi en Oma Kentang, Magische verhalen van Yvonne en Verhalen uit Wietekes jeugd in Soerabaja.
Optredens zijn er op 3 – 4 -12 en 13 december.
Programmatijden: 17.00 uur Binnenkomst, 17.00 tot 19.00 uur Buffet, 19.00 tot 19.30 uur Wieteke en Yvonne, 19.30 uur Dessert, 20.00 tot 20.30 uur Wieteke en Yvonne, 20.30 uur koffie/thee en natafelen tot ….
Prijs per couvert exclusief drank 35 euro.
Sarinha Javaans Buffet Restaurant, Goudenregenstraat 170 1e etage (stoeltjeslift aanwezig) telefoon: 070-365 76 08 (reserveren kan tussen 16.00 – 21.00 uur).
Kijk ook eens op www.sarinah.nl

Een nieuwe voorstelling

Marc Stakenburg gaat vandaag terug naar 28 november 1977 in een nieuwe voorstelling van het Theater van het sentiment. Muziek en herinneringen zijn de ingrediënten voor een mooie tijdreis. Reist u mee? Vanavond mag ik tijdens de voorstelling vertellen wat mij is bijgebleven van de legendarische KRO serie de Kris Pusaka waarover ik eerder schreef op mijn weblog. De dreiging die uitging van de muziek van de KRO-serie Kris Pusaka (we konden het net nog horen in het theater) is misschien wel sterker dan de herinnering aan de serie zelf. Komt het door de geheimzinnigheid die rond krissen hing? Een geheimzinnigheid die tot op de dag van vandaag voortduurt. Of verbeeld ik het me maar. Van de Stille Kracht (1974) ging eenzelfde dreiging uit en sommige scénes waren werkelijk huiveringwekkend en zie ik nog zo voor me. Dat beeld heb ik vreemd genoeg niet meer bij de Kris Pusaka. Komt het omdat de serie nooit is herhaald? Ik denk dat de KRO veel mensen een plezier zal doen om de serie in de kerstvakantie te herhalen. Dan zullen we het voor altijd weten. Zal het de makers van het Theater van het sentiment lukken dit voor elkaar te krijgen? Of zijn ook van deze serie de banden gewist …

Theater van het sentiment

Het enige theater waar ik de laatste tijd nog kom is KRO’s Theater van het sentiment op Radio 2. Vanavond ben ik voor even 18 en mag ik in de uitzending mijn herinnering vertellen aan de single (Just like) Starting over van John Lennon.
Huiswerk maken met de De Avondspits van Frits Spits op de achtergrond. Deze week 25 jaar geleden ging de eerste plaat van Lennon (in vijf jaar) bij Frits Spits in première: “Hij is weer helemaal terug. En de pauze van 5 jaar heeft ‘m goed gedaan” of woorden van die strekking. (Just like) Starting over markeerde een nieuw begin en het album Double Fantasy een veelbelovende nieuw ingeslagen weg met sterke songs. Wie had toen gedacht dat hij nog maar 14 dagen zou leven?